Trygghet!

publicerat i Häst, Inridning, Utopia;
Det känns som jag hittat min nya trygghet. Utopia känns väldigt trygg trots att hon är riden så lite. 
Igår galopperade vi för första gången och det var första gången för henne med ryttare. Det var nog inte fint någonstans men galopperade gjorde vi.
Höll på att åka av när hon inte ville svänga och hoppar typ rätt in i sargkanten. Då blir hon jätte rädd och jag tappar balansen lite, och hon gör ett hoppbock. Då reagerade jag säkert instinktivt och bromsade med tygeln och då fick hon lite panik och slänger sig bakåt. Men jag satt kvar och sen fick jag stopp på henne. Klappade henne tills hon var lugn sen red vi vidare. Försökte mig på högergaloppen igen men hon var för spänd så fick inte fram henne i galopp igen.  Bytte varv till vänster också tog vi galopp där i stället, gick super bra så avslutade där.
Idag har vi galopperat flera långsidor i båda varven, bröt av innan kortsidan denna gången för att det inte skulle hända något. Men i slutet tog vi spegel kortsidan i galopp också. Så duktig och det blev massor av beröm och morötter så klart!
(null)

(null)

(null)
Skulle ta en helkropps bild, blev ju inte så bra 😂

Kommentera inlägget här :