Lustigt!

publicerat i Ridning, Utopia;
Lite lustigt är det att jag köpte Utopia som ett projekt och tanken när jag köpte henne var att sedan sälja när hon var ridbar och lite utbildad.
Hon var endast skrittat och travad på i lina några gånger. Så jag trodde det skulle ta lite tid att få henne trygg och kunna rida själv på henne. Men där hade jag fel, första gången hjälpte mig Oliver att hålla i henne när jag satt upp. Sen fick han smacka på från backen för att hon skulle gå framåt. Jätte snäll verkligen.
Andra gången hade jag bara tänkt longera gör jag var själv men hon kändes så lugn att jag hoppade upp och hade ett spö i handen. 
Så petade lite på henne för att hon skulle gå, vi både travade och skrittade för första gången lösa och tillsamanns. Hon känns alltid avslappnad men med energi i ridningen.
Nu har jag skrittat och travat på henne 5 gånger kanske. Igår vilade hon så när jag gick till ridhuset var jag inte säker på att jag skulle kunna sitta upp. 
Men hon är verkligen snäll, står stilla och väntar tills jag är uppe bryr sig inte det minsta om mig. Hon väntar bara på morot den damen! 
Idag hade jag tagit ur iläggen i korrektionspadden och hon var sitt vanliga jag igen. Riktigt mjuk fin kontakt till handen med massor av energi, hon var pigg idag!  Hittills har hon bara använt den till att jobba, riktigt kul att få jobba med henne.
(null)

(null)


(null)

Kommentera inlägget här :