Duktig dam!

publicerat i Utopia;
Har lastat tre gånger sammanlagt, första gången var vi inte alls vänner som sagt och det blev lite upprörande för oss båda.
Jag var lite orolig över att lastningen skulle bli ännu svårare. Jag lastade henne två dagar efter och då var hon lugn, men hon frös inte fast. Hon skrapade lite på lemmen med framhovarna och sen gick hon upp på den. Tog sedan 10 min så fick jag in henne, vi gick sedan ut och jag fick på henne två gånger till. Hon fick äta sin kraft i transporten så det skulle kännas bra att vara där inne.

Idag skulle jag lasta igen har nog inte lastat sedan i söndags pga av storm och snö. Så var orolig att hon skulle göra uppror igen.
Hämtade en hink med kraft foder och det såg hon från hagen. Tog med henne till transporten och hon gick på direkt! 
Ställde henne där inne hon backade något steg men fick henne att gå fram igen. Så hon åt kraftfoder medans jag flyttade mellan väggen och satte på bommen bakom henne. Stängde sedan lem och baklucka och hon fick då stå där inne i någon minut innan jag öppnade igen. Då ville hon backa ut och blev orolig men gick fram till henne och visade henne kraft fodret igen. Så var det frid och fröjd! Sen fick hon backa ut och gå tillbaka till hagen. Så jag hoppas hon går in i transporten smidigt på söndag morgon.

(null)
Tur de där bakbenen är grymt fina när frambenen är lite för korta🙈

Kommentera inlägget här :