Lastning och djupvågsbehandling!

publicerat i Utopia;
Idag skulle vi lastträna, första gången sen hon åkte med mig hem från Skåne. Då var vi fyra stycken som lyfte in henne i transporten. Jag kan inte påstå att hon verkar rädd, men hon fryser fast och rör sig inte ur fläcken. 
Vi provade longerlina bakom henne i Skåne men det funkade inte.
Idag fick jag se till att hon inte ställde sig still och frös fast, hon var rätt hård och försökte springa ner mig några gånger så fick vara rätt hård tillbaka. Gillar det inte så vi måste hitta en annan lösning. Men hon gick in 2 gånger i transporten och upp på rampen flera gånger. 
Hon är lugn när hon kommer in så det verkar mest vara det där med att hon ska gå in som är det svåra. 
Vi får träna varje dag nu så hoppas jag det lossnar. 
Nästa söndag ska vi och prova en ny sadel, så då hade det varit bra om hon gick på.
Annars har Linda varit och fixat till henne i kroppen, och vi fick låna djupvågen så har behandlat henne flera dagar i rad nu. 
Ser redan bra resultat och hon gillar den.
I morgon är det lastträning på schemat igen och djupvåg sen jobbar jag 12-19.30 efter det är det taco med tjejerna som gäller! 
Till veckan jobbar jag bara tre dagar som det ser ut just för tillfället, sen ska jag vara ledig i 6 dagar och det ska bli så skönt.

Kommentera inlägget här :